Autoritățile locale au realizat faptul că tot turismul brașovean este dependent de Masivul Postăvaru . Astfel, s-au făcut investiții prin care în Poiana Brasov vor fi montate până la începutul sezonului de schi două telescaune. În plus, stațiunea brașoveană va avea cea mai mare instalație de zăpadă artificială din țară. Banii provin de la Ministerul Dezvoltării Durabile si Turismului.
Scopul extinderii domeniului schiabil îl reprezintă eliminarea aglomerarilor de pe părții, cele mai suprasolicitate fiind Drumul Roșu și Sulinar. Se mai urmărește latirea pistelor și “îndulcirea zonelor periculoase. Montarea instalației de zăpadă artificială are ca scop nu doar garantarea sezonului de schi, ci și prelungirea acestuia. De asemenea, vor fi “desenate’ partii noi și realizate bretele de legătură cu cele existente in clipa de față.
În Platoul Ruia a fost amenajat un lac artificial cu o capacitate de stocare de 120.000 de metri cubi de apă, iar în imediata apropiere va exista o stație de pompare. Lungimea totală a instalației de zăpadă artificială va fi de 18 kilometri.
Specialistii susțin că, în Masivul Postavaru, pentru înzăpezirea unui hectar de pârtie cu un strat de 35 de centimetri de zăpadă ar fi nevoie de 1.500 de metri cubi de apă. Pentru “corecturi’ ar mai fi necesari cam 1.300 de metri cubi de apă la hectar. Înzăpezirea totală a domeniului schiabil nu ar trebui să dureze mai mult de 70 de ore.
Prioritate vor avea întotdeauna pârtiile Sulinar și Drumul Roșu. Totalul arealului ce va fi înzăpezit artificial ajunge la 60 de hectare. Cea mai mare suprafață o ocupă pârtia Lupului, cu 13,8 hectare. Kanzel, cea mai dificilă pistă din Poiana Brașov, nu va avea instalație de zăpadă artificială și nici nu va fi reabilitată. Lacul din Platoul Ruia va avea o suprafață de 14.000 de metri pătrați, adâncimea maximă fiind de 13 metri. La capacitate maximă, instalația de zăpadă artificială din Poiana Brașov va consuma 900 de metri cubi de apă pe ora. În partea superioară a domeniului schiabil vor există tunuri mobile, foarte ușor de manevrat. Lăncile vor fi montate în zonele abrupte, acolo unde tunurile ar fi greu de manevrat. |n total, Masivul Postavaru va avea 236 de lănci, 46 de tunuri și 9 utilaje hibrid.
Pârtia Lupului, cea care era cândva “emblemă’ stațiunii brașovene, a fost reabilitată în partea de jos pentru a permite turiștilor să poată face coborari complete, până jos, la baza muntelui. De asemenea, partea din Sulinar numită Canal a fost lărgită cu 6 metri. În plus, din această pistă va există o bretea de legătură care va duce în vârful pârtiei Bradul. Drumul Roșu a fost lărgit atât în bucată ce coboară de la Telecabina Kanzel până la stația superioară a telegondolei, dar și de la Cabană Postăvaru până în Platoul Ruia. Lucrări de reabilitare s-au efectuat și pe pârtia Subteleferic. Constructorul, firma Vectra, s-a angajat să elimine și pietrele care i-au speriat pe turiști până acum.
De pe pârtia Lupului, turiștii vor putea ajunge și la stația inferioară a telescaunului Ruia printr-o bretea de legătură. De la stația superioară a telescaunului Lupului va fi amenajată o pârtie care va ajunge până jos, la stația de îmbarcare a telegondolei Postăvaru Express. Din Drumul Roșu va există încă o pistă nouă, care va ajunge până la stația inferioară a telescaunului Lupului. Practic, schiorii care nu se simt în stare să coboare pârtia Lupului, vor avea la dispoziție o variantă ocolitoare, mult mai “dulce’ și mai lungă. Drumul care face legătură între stația superioară a telegondolei și pârtia Lupului a fost lărgit. Pentru că suprafață schiabilă va crește în mod evident, vor fi achiziționate cinci mașini de bătut zăpada.
Telescaunul Ruia este debraiabil, cu 6 locuri, și are stația inferioară mai jos de Poieniță Cristian. Capacitatea de transport va fi de 2.400 de persoane pe ora. Telescaunul Lupului va fi unul fix, cu 4 locuri, urmând să transporte 1.600 de turiști într-o ora.
Ne-am gândit la liniștea dinaintea petrecerii timpului pe pârtie și venim cu oferte de cazare atât în Brașov cât și în Cristian..